در این مطلب قرار است که در مورد رنگ های دکوراسیون اتاق نوزاد به صحبت بپردازیم. این مقاله از وبسایت اینترنتی دکوبوم برداشته شده است. شما نیز می‌توانید برای خواندن کامل مقاله به لینکی که در زیر گذاشته‌ایم بروید.

به نقل از سایت دکو بوم: مطالعات روانشناختی، نشان می دهند که رنگ ها می توانند روی خلق و خو و رفتار اثر گذار باشند و  مغز و بدن را تحریک کنند و حتی بر سلامت هم تاثیر بگذارند. کارشناسان بازاریابی و نیز برای از این یافته ها چندین دهه استفاده نموده اند به همین سبب است که در دکوراسیون رستوران ها رنگ ها طوری طراحی شده است تا با تغییر نگرش شما اشتها را تحت تاثیر قرار دهد و از این طریق امروزه از روانشناسی رنگ می توان برای بهبود سلامتی و همچنین مزایای مالی نیز بهره وری نمود مطالعات علمی نیز دریافتند که قرار گرفتن در معرض رنگ خاص می تواند عادت های خواب را بهبود بخشد، قدرت حافظه را افزایش دهد و حتی عملکرد تحصیلی را افزایش دهد و مزایای عالی برای رشد ذهن و بدن در افراد داشته باشد که این تاثیرات در کودکان بیشتر است.

 

بنابراین اگر برای دکوراسیون اتاق کودک در حال برنامه ریزی هستید بهتر است با نگاهی به روانشناسی و تاثیرات رنگ ها بر کودکان رنگ ها را انتخاب و به کار برید.

رنگ های مختلف می توانند اثرات متفاوتی روی ذهن و بدن داشته باشند. چه رنگی مورد علاقه شما و چه رنگی برای شما مناسب است؟ در ادامه با دکوبوم همراه باشید….

 

رنگهای گرم:

به طور کلی، رنگ های گرم باعث خوشحالی و راحتی می شوند، احساس بودن در فضاهای بزرگ و باز ایجاد می کنند و در کل می توان گفت سایه های رنگی قرمز، نارنجی و زرد می تواند ذهن را تحریک کند و تاثیرات مثبتی بر بدن ایجاد کند. از سوی دیگر این امر برای رشد کودک سودمند است و برای کودکان نوپا که انرژی زیادی می طلبند رنگ های گرم بهترین ایده برای ایجاد تعادل و آرامش است.

 

به جای نقاشی دیوار یک اتاق به صورت کاملا زرد  یا رنگ قرمز سعی کنید از نقاشی تک دیوار در کنار لوازم جانبی همان رنگ استفاده کنید همچنین می توانید رنگ های گرم را با سایه های خنک ترکیب کنید تا تعادل ایجاد نمایید.

رنگ های دکوراسیون اتاق نوزاد

غنی و بسیار احساسی، هیجان زده و بالا برنده انرژی بدن، افزایش دهنده ضربان قلب، فشار خون و تنفس می باشد برخی مطالعات نشان می دهد که اثرات فیزیکی مرتبط با رنگ قرمز باعث افزایش توانایی های ورزشی می شود. با این حال، قرمز همچنین با افزایش تهاجم، ناتوانی در تمرکز و حتی سردرد همراه است. برخی تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض رنگ قرمز حتی ممکن است باعث آسیب به عملکرد تحصیلی کودک شما شود.

رنگ صورتی:

به طور کلی برای دختران کوچک دوست داشتنی، صورتی موجب همدلی و  ایجاد حسی لطیف و نه می شود و فضای آرامش بخشی را ایجاد می کند. با وجود اثر آرام بخش اولیه، صورتی در طول زمان می تواند باعث تحریک و اضطراب شود پس بهتر است در آن افراط نکنید.

رنگ زرد:

روشن و شاد، رنگ زرد با شادی و انگیزه همراه است. نرمی و ملایمت با غلظت رنگ افزایش می یابد در حالی که سایه های درخشان تر این رنگ می توانند حافظه و سوخت و ساز بدن را افزایش دهند. با این حال، استفاده بیش از حد زرد می تواند باعث احساس خشم و سرخوردگی شود، که باعث ایجاد افسردگی زودرس و احساسات ناراحت کننده می شود.

از اینکه مقاله‌ی دکو بوم را خوانده‌اید بسیار متشکریم. 

منبع: Decoboom


برای همه ایجاد ,افزایش ,باعث ,دکوراسیون ,تواند ,اتاق ,دکوراسیون اتاق ,تواند باعث ,عملکرد تحصیلی ,قرار گرفتن ,اتاق نوزاد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پی اس بوی | خرید طرح لایه باز،PSD ،ارزان،کارت ویزیت،بنر،تابلو فروشگاه ناوستون معرفی بهترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی نایک فیلم راز زیبایی گالری عکسهای امین غـــلامـيــاري من هنوز زنده ام تاسیسات و اتوماسیون صنعتی مژه مصنوعی مهندسی عمران - ژئوتکنیک